19 Mayıs 2009 Salı

yarasa mı.. yaramasa mı..

gecenin bu saatinde başıma hiç ummadığım bir şey geldi yine.. aslında dün gece başlamıştı.. bu sabah saat çalmadan uyanmama da sebep oldu.. odamdaki baca deliğinde ikamet etmeye başlayan sevgili minik (yani umarım miniktir/ler) yarasa kardeş(ler)im iki gündür vicirdemek suretiyle uykularımı kaçırmakta (bir tane olduğunu varsayalım)..

benim gibi bir insana yapılır mı bu yüce Tanrım.. şimdi uykum kaçtı diye sinirlenmek istiyorum.. ama bu hayvancığı ne yapacağım?? iki gündür hala ordaysa demek ki yardıma ihtiyacı var.. orda yardım isteyerek ölmesini bekleyemem.. ama öte yandan da, yarasa kardeşlerimizle çok yakın temasta bulunmamak gerektiğini de biliyorum.. hiç hoş olmayan hastalıklar taşıyabiliyorlar ne yazık ki.. itfaiyeyi arasak hayvancağızı katledecekler.. BBC prime'da bir program vardı, tam böyle durumlarda arayıp onları çağırıyorsun ve ne gerekirse yapıp hayvancığı kurtarıyorlar.. ama şimdi ayıp olur, ta buraya çağrılmaz ki.. bir de onlar gelene kadar yarasa uçarsa insan daha bir rezil-i rüsva olur.. sonra bir sürü seinfeld macerası; yeni yarasa bul, yakala, bacaya kapat falan.. aklına bir çözüm gelen varsa, fikirlerini paylaşmaktan çekinmesin ne olur.. şimdilik aklıma gelen, oraya kuvvetli bir ışık tutmak.. hani bunlar karanlık hayvanı ya hesapta.. ama akşamüstü de sokak lambalarının dibinde uçuyorlar hep.. kardeşim örgü şişiyle dürtelim dedi.. baca deliğinde kapak var, ama üst tarafında birkaç parmaklık bölümü sadece koli bandıyla kapalı.. şiş fikri şimdilik uygulanmamalı bence.. hayvancağızın bir yerine bir şey olur falan..

üff.. çok saçma yahu.. neden bizi bulan sokak hayvanları bile böyle tuhaf ki??? şimdi gidip yatacağım.. yarınki ilk iş, önce veterinerlerden, sonra vahşi hayvan kurtarıcılarından e-mail'le yardım istemek..

5 yorum:

bahtsız bedevi dedi ki...

Anam çok zor durum bu şimdik. Bi kaç gün önce de yan komşumuzun wc sinin camından bi kumru yavrusu düşmüş içeri. Aldık uçurduk. Ama senin işin çok zor. Baca deliğinden onları alamazsınız ki. Bi fikrim yok esasen. Ya duvarı kıracaksınız ya ölmelerini bekleyeceksiniz ssanırım :/

demo dedi ki...

yahu o kuş meselesi de ayrı.. zamanında, aynı odada, cinsini tespit için de amerikadaki birkaç üniversiteye fotoğraflarını yollayıp cevabımı aldığım bir "arap bülbülü" yavrusu bakmışlığım var.. "arab bulbuli" yazmışlardı yahu :)))
neyse.. bu sabah sevgili veterinerlerimizden biriyle uzun bir MSN ve telefon görüşmesi yapıp, kendisini zorla ciddiyete ikna ettim.. ve "sarmısak as deliğin önüne.. yok yok en iyisi delikten içeri bi haç at.. ehuehe" demekten vazgeçti.. hayvanceğizin orada sıkışıp kalmadığı, sadece yuva yaptığı veya sadece birkaç günlüğüne orada uyumaya karar verdiği konusunda fikir birliğine vardık.. yani artık iki hayvanımız var.. adını drakula koyduk haliyle.. sadece o metalik vicirtili sese alışmam gerekiyor şimdilik; hayriye'nin duvarlarda gölge yakalarken o malum tırnağı duvara sürtme sesine alışan bir kişi olarak, aşılabilir bir zorluk bence.. neyse ki sürekli çıkarmıyor..
delikten onları alamayacağımızı söylediğin için de ayrıca teşekkürler; zira sevgili veteriner hekim kişisi bugün beni ikna etmek için elinden geleni yaptı.. bakınız:
vet: yaw bi eldivenle alıver işte.. hem zaten kaç yıldır burda kuduz vakası da görülmedi..
ben:e hani geçen yıl görülmüştü?
vet: hah işte.. bir yıldır yok yani..
ben: !!!

bahtsız bedevi dedi ki...

Anam kabuslarına girmesin sonra :) Buffy vampire slayer demo oluverme başımıza :p Ben ürkerim sanırım. E tamam da hiç gitmezse vampir ailesi?

demo dedi ki...

anacım bacak sayısı 4 ile sınırlı kalan her türlü -ve 4'ten fazla olan birçok çeşit- hayvanat benim dünyama hoş gelir, sefa getirir :)
bugün çok sevgili bir arkadaşım drakula'yı duyunca çok üzüldü hemen onu aramadığıma.. gecenin o saatinde gelirmiş arasaymışım.. drakula'nın bir sonraki ziyaretinde, antalya'da olursa kendisi gelip bizzat tanışmaya niyetli.. şu hastalık meselesi olmasa ben zaten çoktaaan onu eve almıştım :) ama işin ilginç yanı, dün hiç ses çıkmadı.. ve ben meraklandım salak gibi, acaba başına bir şey mi geldi canım yarasamın diye.. ne seninle ne de sensiz durumu yaşıyorum sanırım doktorcuum :)

bahtsız bedevi dedi ki...

Aileye bi eleman daha katıldı yani. Hadi bakalım hayırlı olsun yeni eleman :) Sen yine de çok hoşlaşma onlan. Yaşasın dursun delikte.