14 Ocak 2017 Cumartesi

man o to


elektronik müzik hakkındaki fikrim genel itibariyle değişmedi yıllardır.. çok bayıldığım bir kardeşimiz değil kendisi.. arada çıkmıyor mu peki bazı birtakım möööhteşem eserler? çıkma mı :))
büyruuun canım, bu milenyumun ikinci möhteşeeeeem eseri*

man o to.. elektronik versiyonu..
bu da solo hali, dinlemek istersen..

şarkıyı dinledim, sağ olsun başka şeyler de öğrenmeme vesile olan bir arkadaşım sayesinde.. ilk kez dinlerken mevlana'dan bahsederken buldum kendimi.. herhalde farsça'yı fark ettim.. sonra internete dalıp da sözlerinin ne olduğunu fark edince beynimden vurulmuşa döndüm!

şarkının sözleri:

khonak an dam ke neshinim dar eyvan, man o to
be do naghsho be do soorat, be yeki jan, man o to
khosh o faregh ze khorafat-e-parishan, man o to
man o to, bi man o to, jam’ shavim az sar-e-zogh

ve anlamı:

Saadet zamanı: Avluya doğru oturmuşuz, sen ve ben
Endamımız çift, sûretimiz çift, ruhumuz tek, sen ve ben
Bulandıran palavralardan âzâde, gamsız bir keyif, sen ve ben
Sen ve ben, ne sen varsın ne de ben, bir olmuşuz aşk elinden 

ahahhahaaa!!!!  hadi git şimdi aşık ol.. çabbuuuk! neyse ki ben şarkıya aşık oldum da az hasarla yırttım ;)


bu arada demo şiir de sevmez.. nooldu canım? bunu sevdim, hem de pek çok.. evet, sevdim.. hatta mevlana'nın "divan-ı kebir"ini de aldım.. okunacak hazır olunduğunda.. 




erkin koray'ın "razıyım" şarkısının her satırıyla ilgili hissiyatımı yazmıştım.. ama "man o to" o kadar sade ki, türkçe'sini oku ve hisset işte..


*birinci eser için bkz. bittersweet symphony

görsel şoordan

p.s. annemle yaşamaya devam etmek, arada tartışsak da her gün eve geldiğimde onu görmek dünyanın ennn eşsiz mutluluk kaynağı.. peki ya annem evden uzaklaştığında ne oluyor? en son 2008'de olmuştu ve ben blog yazmaya başlamıştım.. şimdi yine uzaklaştı ve blog yazmaya geri döndüm işte.. ne diyeyim hayırlısı..

Hiç yorum yok: