12 Temmuz 2008 Cumartesi

futureme

evet evet.. futureme.. futurama değil.. okur okumaz anlamlandırabilenleri tebrik ve de teberrük ederim..

"gelecekteki bana bugünden mesaj" amaçlı bir site burası.. hollywood filmlerinde çocukluğunun geçtiği yerdeki koca ağacın dibine gömülen ve yıllar sonra en iyi arkadaşla veya çocukluk aşkıyla ordan çıkarılan zaman kapsüllerini çağrıştırdı bana..

iki ilginç nokta var ilgimi çeken.. birincisi, sitenin temel prensibinin "mektuplar anılardan daha doğrudur" şeklinde tanımlanması.. yani, "heeyy... selam gelecekteki ben.. bakalım neler yapıyorsun.. hayallerimdeki bla bla bla gerçekleşti mi.. bak nasıl da heyecanla hayal ediyorduk bunu bilmemkaç yıl önce.. ha ha ha.." değil asıl amacı.. aslında bir yandan da sinsice buldum bunu.. ne demek anılardan daha doğru yahu!! arkadaşlarımla yıllardır abarta abarta süsleye püsleye anlattığımız o çok eğlenceli olayın büyüsü bu ritüelin uygulandığı dokuzuncu senede gelen, gerçekleri tüm yalınlığıyla bildiren e-mailin yarattığı cam kırılma efektiyle beraber bozulsun diye mi yaptınız yani bu siteyi??? soruyorum size jay ve matty!!

dikkatimi çeken ikinci şey ise istenirse e-mailin public yani herkese açık hale getirilebilmesi.. amacıyla ne kadar alakasız bir şey bu, değil mi? ne tür bir insan benim kendime yazdığım saçmalıkla ilgilenir ki?? küçük çocukların hatıra defterlerine yazmaya başlamadan önce başkalarının yazdıklarına göz atmaları gibi bir durum mu yaratmak istiyorlar acep, kim bilir..

tabii ki yukarıdaki paragraf bitince sıradan bir kişi olarak gidip birkaç e-maile baktım.. gelecekteki kendilerini gaza getiren birkaç mesaj yazılmış..

hani "şimdi birimizin başına bu korkunç şey geldi.. ama yıllar sonra hatırlayıp güleceğiz" dediğimiz durumlar var ya.. işte onları gelecekteki kendime hatırlatmak geliyor içimden.. ya da şu anda benim için hayatımdaki en önemli olayları ve insanları da yazmak istiyorum; ki gelecekte umarım onlarla beraber okuyup "aferin geçmişteki kendime" diyeyim..

yazacak konuyu da bulduktan sonra sıra geliyor kaç yıl sonrasına göndermeye karar vermeye.. insanlar 2025'e falan yollamışlar mailleri.. iğneyi kendime batırmadan çuvaldızları onlara saplayarak ukala ukala "tanrı'yı eğlendirmek istiyorsan ona gelecekle ilgili planlarından bahset" sözünü hatırladım bu uzun vadeli mesajları gördüğümde..

her neyse.. ben beğendim burayı.. birazdan kendime birkaç e-mail yollayacağım sanırım..

Hiç yorum yok: