31 Temmuz 2009 Cuma

ben cinderella man gördüm!

gerçekten bak..

bu hafta sinemaya gittim, hem de iki kez (bkz. üniversite yıllarım).. ilkinde bir arkadaşımla the hangover'a gittik.. çoook eğlendik, güldük, film boyunca şunları söyledim: (şaşkınlık ifadesi içinde, eller ağzın önünde birleştirilmiş olarak okunacak) "hadi canıım... yok artık.. hööhh!!.. çööüüşşş... aaa aaaaa.. "

sonra o arkadaşım ve nişanlısıyla harry potter ve melez prens'e gittik :))) sondan ikinci film ne yazık ki :( olsun.. film çok iyiydi.. çok action yoktu, ama zaten kitapta da yok.. tabii ki beni ve tüm seriyi üç kez okuyan her bir kişiyi dellendirecek değişiklikler yapmış sayın yönetmen.. kitabın başındaki muggle başbakanı-sihirli dünya başbakanı görüşmesi atılmıştı.. ve muggle dünyasında hissedilen terör duygusu da çok başarılı bir şekilde verilememişti.. film içinde iki değişiklik daha vardı.. okula geldiğinde trende harry'yi luna'nın bulması ve filmdeki en önemli sahnede harry potter'ın yeri ve oraya nasıl gittiği (bkz. spoiler vermemek için bu kadar kasabildim); yönetmenin bu değişiklikleri yapmak istemesinin nedenini şimdi anladım aslında, altıncı filmde yani, kitapları okumayan izleyiciye de gerekli ipucunu vermek istiyor bence.. haklı mı haksız mı tartışılır çünkü biz kitapları okurken j.k.rowling bize bu tür ipuçları vermemişti.. ama bunlara rağmen film oldukça başarılı, etkileyici ve yoğundu..

neyse gelelim cinderella man'e.. işte o da harry potter'dan çıktığımızda kendini gösterdi.. nasıl mı? çoluk çocuktan arınmış olması için 22.00 seansına gittik.. ertesi güne final sınavı yazmam gerekmesine rağmen, çıkışta başka bir arkadaşım beni sinemadan alacaktı ve daha biletleri almadan filmin bitiş saatini öğrendim, 00.45... o gün aldığım en iyi haberlerden biriydi.. film iki saatten uzundu.. arkadaşımla nişanlısına da söyledim bunu ve sinema sonrası buluşmasına gelmeleri için davet ettim fakat istemediler.. 00.45'te film bitince tabii ki iki hatun tuvalete gidip makyaj tazeledik ve çıktığımızda o oradaydı.. cinderella man! "çabuk çabuk çabuk.. burayı kapatıcaklar, sizi bekliyolar!" diyerek koşturmaya başlamıştı.. ama orayı kapatmak üzere olmakla itham edilen adamların bundan haberi yoktu.. ağır aheste iyi akşamlar dilediler biz geçerken.. cinderella man bunu umursamamıştı.. adamlar ağır aheste olabilirdi, ama o cinderella man'di ve saat 12'yi geçmişti.. koşmalıydı... nişanlısı yüksek parmak arası terlikleriyle koşamayan arkadaşıyla(bkz.ben) konuşmaya çalışırken zaman zaman ona yetişemeyip elinden kaçıyordu, ama cinderella yine de en önde koşturmalıydı.. bir eli arkada nişanlısını tutmaya çalışırken kendisi öne doğru eğimli vaziyette alışveriş merkezinden koşarak çıkmak için cebelleşiyordu.. o sırada alışveriş merkezinin üst katına çıkan güvenlik görevlisini gördüm ve artık dayanamayıp "abiciiim, kapatamazlar burayı.. bi rahat ol yahu.. aaa..." şeklinde vokale başladım... duymuyordu... aklı neredeydi bilinmez -balkabağı, cam ayakkabılar? "alooo... zaten arkadaşım beni gelip almadan burdan ayrılamazsınız taam mııı..." diye daha güçlü vokale başladım... pek bi yerine takmadı.. aklı her neredeyse ordan ayrılmamıştı.. arkadaşım da kendini gülmekten alamıyordu bu sırada, olayın tuhaflığının farkında olup ona gülüyor olabilirdi muhtemelen, daha sormadım sebebini.. sonunda kurtarıcım görünmüştü otoparkın başınsa.. cinderella ve nişanlısı koşarak "görüşürüz demooo" diye uzaklaşmaya çalıştılar.. yer miydim ben bunu.. "gell buraya, öpmiycen mi beni giderken.. ne bu acele kızıııım??" diyerek arkadaşımla sarılmalı bir vedalaşma gerçekleştirdim.. "çook uykumuz geldi demooo" bahanesine de "sktir lan, yalancı" içten tepkisini vererek cinderella'ya döndüm.. "SENLE TANIŞTIĞIMA ÇOK MEMNUN OLDUM CINDERELLA!" şeklinde oldukça abartılı vedalaştım, belki "nassı yawww.." demesine vesile olur diye.. sonra arkadaşımın arabasına doğru uçtum.. gülüyordum çünkü cinderella man'ın adını uçuş sırasında koymuştum..

bütün bunlar olduktan sonra arkadaşıma bunları anlattım, ve onun yorumu da gayet sanatsaldı: dr. jeykll..
geçirdiğimiz gecenin size anlatmadığım tarafları ve arkadaşımın nişanlısından bahsediyor olduğu gerçekleri göz önüne alındığında benim ezik, onun cool birer benzetme yapmamız doğal geliyor.. doğal olan bir başka şey de şu ki ikimiz de bu adamı hayali karakterlere benzetmişiz..

hayırlısı diyelim...

Hiç yorum yok: