23 Ocak 2009 Cuma

üç silahşörler

biraz önce komedi dükkanı'nda zihni göktay'ı görüp de üçleyince "tamam artık, yazayım o halde" dedim.. daha iki-üç gün önce karşıma çok alakasız bir yerde üstün asutay çıkmıştı yine.. baktım ve o çok zor ismi bir anda söyleyiverdim.. şimdiki veletler için -ki velet derken 20 yaş civarını kastediyorum- bu isim bir aradayken de, ad ve soyad şeklinde ayrılınca da bir anlam ifade etmiyor/edemiyor.. onlar için şaka gibi bir şey.. bu şakayı komik bulan mini mini insanların hedecan/hödöcan ve ilayda olmaları da 'ironi'nin tanımı olsa gerek.. (evet kesinlikle yaşlanıyorum, farkındayım.. ama mutluyum, naaber..)

üstün asutay gözümün önüne hüsnü kuruntu'lu sahnelerle geliyor hep.. bir de hüsnü kuruntu'nun hemşire'si vardı.. o zamanlar da(80'lerin ilk yarısı sanırım) çok durağan bulurdum o diziyi.. şimdi de öyle.. bir de uğurlugiller geliverdi bak şimdi aklıma.. bu dizilerin ortak yanlarından biri de hep orta yaşlı oyunculardan kurulu kadrolarıymış meğer.. şimdi orta'yı geçtiler, hepsi yaşlı oldular..

her neyse.. üçledim demiştim ya; iki numara da devekuşu kabare'ydi.. bugün, bende puzzle etkisi yapan yeni oyunumu* oynarken düşüncelere dalıvermişim.. devekuşu kabarenin yaratıcı ekibinde kandemir konduk'un olduğunu ve aynı adamın mahallenin muhtarları işkencesinden de sorumlu olduğunu keşfettiğimde gerçek bir şok yaşamıştım** yani nasıl olabilmiş ki???? yoksa her şeyi oyunculara mı borçluymuşuz??? eskiden hınzır espriler yapabilen/yaratabilen o adamın kafasına rahibe mi düşmüş?? ve benzeri sorularla bugün de minik bir kafa karışıklığı yaşadım işte..

sonra oyunuma devam ettim.. açılması gereken dört haritadan ikisini açtım.. sonra, zihni göktay miyagi usta kılığında karşıma çıkınca bunlar oluverdi.. şimdi düşünüyorum da, kamil sönmez de aynı şeyi yapmıştı sanki.. yoksa komedi dükkanıyla mı ilgili her şey?? bak yine bildiklerim karışmaya başladı.. amaan neyse..


p.s. 5 ocak'ta gelmiş bunlar aklıma.. bugüne kısmetmiş..

*jewel quest mysteries curse of the emerald tear
**bugün araştırdım baktım ki insanlığın lüzumu yok, yasaklar, beyoğlu beyoğlu (kısmen) ve geceler'i yazmış.. hepsini değil..

1 yorum:

denizero dedi ki...

__ilayda, melissacan, berkecan, hahaha ne bu isimler ya hakkaten .... başlı başına kabare gibi....

bu arada noooooolur, çikolata topcuk tarifini bekliyorum şekerim:))__