4 Mayıs 2008 Pazar

gerçekten de "amazing stories"

uzun zaman önce ara verdiğim televizyon kariyerime bir süredir dönmüş bulunmaktayım.. neyse ki bu aralar karşıma güzel şeyler çıkıyor.. ama ben program seçerken hep çok yüzeysel davranıyorum ve aslına bakarsanız bundan şikayetçiyim de.. yine böyle birkaç hafta önce en başını görüp de "amaaan.. yine yakın tarihle ilgili sıkıcı belgesel!" diyerek pek zayıf hafızamın "izlenmemesi gerekenler" kuvvetli bölümüne kazıyarak bugünkü rastlantıya dek harcadığım kısa filmler buketi programı o mumya sayesinde keşfettim.. amerikan komik bakışına* sahip mumyayı kim görse ona bir şans verirdi... o hikaye bittikten sonra "family dog", "remote control man" ve "guilt trip" isimli eserlerle de tanışma fırsatım oldu.. şimdi "amazing stories"in hiçbir bölümünü kaçırmamaya kararlıyım artık..

"family dog"u görür görmez, adından olsa gerek, hemen aklıma brian geldi, biraz daha abartıp "family guy" ona ithaf edilip adında minik bir değişiklik bile yapılabilir diye salak salak düşündüm sonra.. ama işin iç yüzü öyle değilmiş arkadaşlar.. evinde köpek besleyenler kesinlikle izlemeliler bu kısa filmi.. evcil kardeşilerim neler çekiyorlar, bir de onların açısından hepimiz bakmalıyız.. galiba ev hayvancıklarının hayatı pek de peri masalı disney filmleri gibi değil.. özellikle mama konusunda içim gerçekten cız etti, kendimden utandım.. benim yüzümden ilaçlı mamaya talim etmek zorunda kalan sevgili kedime 1 haftadır tembellikten almadığım asıl mamasını gidip almaya karar verdim (ama yarın).. bu filmciği izleyip hangır hangır gülerken bir yandan da konu hakkında düşünüp kulağınızda birkaç küpeyle bitireceğinizi umuyorum..**

sonra sıra geldi "the remote control man"e.. eveet.. şimdi ne tarafa çağrışım yapıyoruuuz?? tebrikler! "click" elbette.. click'i daha önce izlediğim için, bu filmcikte de ona benzer birşeyler bekledim yine.. ve tabii ki yine alakasız çıktı.. kahramanlarımızın yaşları çok alakasızdı bir kere.. the remote control man'ın boşa harcayıp ziyan edeceği uzun zamanı varmış gibi görünmüyordu.. kariyerleri de oldukça farklıydı.. click'teki adam sandler kariyer sahibi, başını kaşıyacak vakti olmayan başarılı bir amerikalıyken, diğer adamcağız -ki sadece bu bile yetecek gibi- ise "bey itine it kuyruğuna" emir-komuta zincirinin son halkasının ucundaydı.. farklı hayatları ve dertleri olan iki insanın da "universal" ve "magical" remote control'leri kullanmak için farklı motivasyonları olması kaçınılmazdı tabii.. "click" üzerine söyleyecek çok şeyim olan bir film.. sıradan hollywood yapımlarından biri belki de, ama dünyanın sonunun geldiğini düşünürseniz eğer bir gün, mutlaka bulup izleyiniz, sizi oradan çıkaracaktır.. eh tabii ondan sonra karşılaşılan "the remote conrtol man" sadece ana fikri tv düşmanlığı olan bir filmcik olmaktan ileri gidemedi.. pek objektif olamadığımdandır belki de..

"guilt trip" eğlenceli ve ilginçti.. yukarıdan dünyaya gönderilen melekler konulu yapımların yakın akrabası olmakla birlikte, bu sefer gönderilenlerin guilt, love, passion ve lust isimli varlıklar olması bir fikir verir sanırım merak edenlere.. insan bir kitaptaki satırların altını neden çizer ki diye düşünürüm altı çizili kitaplarla karşılaştıkça.. cevap olarak da hep ilk aklıma gelen çok beğendikleri yerleri çizdikleri ihtimalidir.. eğer ben onlardan biri olsaydım, ve bu filmcik de bir kitap olsaydı hemen altını çiziverirdim : "what's love without guilt?"

ben mi bu konuda cahilim yoksa kim olsa aynı tepkiyi mi verirdi emin olamıyorum bir türlü; hikayelerin her birinden sonra director, story by ve executive producer kısımlarından 1-2'sinde steven spielberg gördükçe şaştım da kaldım.. herhalde bu kadar tanınmadan önceki bir çalışması diye düşündüm.. taa cnbc-e dergiye kavuşana kadar da bunun ne kadar salakça bir mantık olduğunu fark edemedim!.. nasıl olmuştu da ben bundan haberdar olmamıştım.. biraz araştırınca gördüm ki boşuna dememişler "stories" diye.. her şey aslında ilk başta bir kağıt ve mürekkep bulutu olarak başlamış.. dergi kapakları da burada işte..








* chevy chase


** family dog video olarak buraya konamıyor, fakat part 1-2-3 youtube'da izlenebilir.. bahsi geçen mama sahnesi part 1'in 3:20 dakikasında başlıyor..

Hiç yorum yok: